Thursday, March 18, 2010

A lot of things you can learn from the nature......^_^v


Seeking Another True..
saya "terjumpa" hobi baru.... syok sgt... "BIRD WATCHING"!!... disebabkn ini jugak, some of my officemate called me "mat Burung"...APe KES???...hahahaha

well.... byk sebenarnya kita boleh blajar... bagaimana disiplin seekor burung mencari rezeki and tiada istilah "HUJUnG MInggU for Rest" dlm diri mereka... saya berkunjung ke wetland in my campus every morning..but not every day...=p...kadang-kadang.... chop!! wetland tahu kan... nak eloborate sini ker???? arr... sila layari link ni okay http://en.wikipedia.org/wiki/Wetland... huhuhu... secara mudahnya ia spt kolam yg cetek dipenuhi tumbuh-tumbuhan yg dipanggil Macrophyte, yg berfungsi sbg "water filter".... itu Insyaallah saya explain nnt okay... sbb seronok sgt if the topic of Wetland can be share to others... CHop!!! melalut dah ni...... ha!!! berbalik ape yg bole kita belajar dr burung....

picture di atas saya snap kerana kagum kerjasama sekumpulan Itik Belibis (itik belibis pon spesis burung tau).... gerak secara berkumpulan... cari rezeki sama-sama... lari sbb halau dgn saya pun sama2..huhuhu...kalau tak, tak dapat la tangkap gambar ni... kita kena blajar cari hidup mereka supaya bole diterapkan dlm hidup kita... kita ni kadang2 sombong sgt.. rasa betulllllllllll je memanjang.. sbb tu selalu cuai... pencemaran situ la.. kerosakan sana sini...sbb kita terlupa... everything surrounding us is like "a book" to our life... and that book entitle "NATURE".....
#that the secret...

# ini burung helang saya snap sendiri beb....... fuh... jual kat VC ni dapat duit.. (^^,)....
Helang putih yg sedang membuat sarang... maybe we can guess what the eagle try to say...." if you cut the tree... i have no home for my children"

2 comments:

  1. syafiq..xtau ko ade blog..sile la link blog aku ye..time kasih... and kalau singgah blog sile la komen...huhu...
    and ur blog mamcam interesting..bole la tau psl ko pasni..=p..haha *gelabah*

    ReplyDelete
  2. huhhhuh...
    iskh kema... bkn ko dah tau ak sthn ker... dah kenal dah perangai ak tu..sbb ak ni snng org nk paham..hahaha..asal masuk perangai, senang la... =)

    ReplyDelete